2012-10-03

LCHF-brytbröd

Antingen va det grymt länge sen jag åt LCHF bröd eller va så helt enkelt detta helt supergott! 
Hittade det genom LCHFklubben och ändrade det lite efter vad jag hade hemma... 


Brytbröd
12 st
3 dl mandelmjöl
4 msk fiber husk
4 msk linfrö
4 msk solroskärnor
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
4 ägg
2 dl creme fraiche
4 msk smält smör
riven ost att ha över innan gräddningen
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör sedan ner de andra och arbeta så det blir en jämn smet. Låt det stå i fem minuter. Rulla sedan jämna bullar och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Strö över osten. Lägg dem så tätt att de gräddas ihop till ett brytbröd. Grädda i ca 25 min. 

9 kommentarer:

  1. Åh, ser jättegott ut! Måste testas när jag får tid :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste du! Va verkligen supergott :-)

      Radera
  2. Spännande recept och fin blogg! Här ska jag allt botanisera lite mer! :)

    Ha en härlig torsdag!
    / Sonja

    SvaraRadera
  3. Gjorde receptet i går... Sjukt nöjd! Asgoda :)
    Har provat massa äckliga lchfbröd innan..detta kommer jag köra som standard. Tack :)

    SvaraRadera
  4. kan man frysa in dem?

    SvaraRadera